ویندوز از قسمتی از فضای درایو  سیستم عامل (درایوی که در ان ویندوز نصب شده است) به عنوان حافظه مجازی استفاده می کند, ضمن اینکه اگر قابلیت Hibernate را فعال کرده کرده باشید, به میزان حافظه موقتی (RAM) که نصب کرده اید, از فضای درایو سیستم هم اشغال می شود و همانگونه که می دانید, هر چه درایوی که در که ویندوز را در ان نصب کرده باشید, فضای خالی بیشتری را داشته باشد, ویندوز کار خود را راحت تر و سریع تر انجام می دهد و هنگام کار با نرم افزارهای سنگین نیز از نظر حافظه حافظه مجازی کم نمی اورد.در ضمن محل پیش فرض برای نصب نرم افزارهای که نصب می کنید هم در خود درایو سیستم و در این مسیر است:

C:\Program Files

اما به مرور زمان و با نصب انواع نرم افزارهای سبک و سنگین, طبیعتا حجم درایو  C:\  بسیار زیاد شده و معمولا این امر موجب بروز اختلال هنگام کار با سیستم می شود.به همین خاطر پیشنهاد می کنیم نرم افزارهای خود را در درایوی غیر از درایو سیستم عامل نصب نمایید.ضمنا هنگام نصب نرم افزارها با استفاده از گزینه Custom, امکان تغییر محل نصب وجود دارد که البته در صورتی که شما برنامه های زیادی نصب می کنید, کار تعیین کردن محل مکان نصب, بسیار وقت گیر وخسته کننده خواهد بود.

برای این کار:

ابتدا از قسمت Run که در Start وجود دارد عبارت Regedit را وارد کنید تا وارد رجیستری ویندوز شوید.وسپس از پنجره جدید باز شده مسیر زیر را طی کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion

حال در سمت راست صفحه, مقدار ProgramFilesDir را پیدا کنید و سپس دو بار روی ان کلیک کنید و از رجیستری خارج شوید.کار به همین راحتی تمام شد.



حتما شما نیز می دانید که در داخل محیط ویندوز و در یک محیط خاص مانند دسکتاپ یا پوشه My Document, نمی توان دو فولدر با نام یکسان ساخت.چرا که از منطقی و ادرس های در داخل ویندوز, این کار شدنی نیست.اما خب ترفندی ساده را برای اینکار در ویندوز قرار دادم.

برای این کار:

از طریق My Computer به محلی که قصد دارید دو Folder با نام یکسان را بسازید بروید.سپس با راست کلیک و انتخاب New / Folder, فولدری جدید ساخته و نام ان را به عنوان مثال Tarfand winxp بگذارید.همانطور که مشاهده می کنید در این نام, بین دو واژه Tarfand و winxp یک فاصله توسط کلید Space در کیبورد زده شده است.حال مجددا فولدری جدید ساخته و نام ان را این بار به صورت زیر قرار دهید:

واژه Tarfand را تایپ کرده و سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید (از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید).

اکنون خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد.حالا واژه winxp را وارد کنید.ملاحضه خواهید کرد که با اموزش این ترفند,خواهید توانست در یک ادرس, صاحب دو فولدر با نام یکسان شده اید.



شاید این اموزش و مقاله به درد بعضی از دوستانی بخورد که از نت بوک (Netbook) هایی استفاده می کنند که فاقد دیسک خوان DVD و CD می باشد.ولی در کل در این اموزش قصد دارم تا روش و نحوه نصب ویندوزهای مختلف مانند XP , 7 و ویستا را قرار دهم.



ادامه مطلب ...


روش اول: اگر شما براي نام كاربري خود password داريد مي توانيد از اين password براي محافظت از پوشه هاي خود استفاده كنيد. اما در غير اين صورت روش زير را دنبال كنيد: روي پوشه اي كه مي خواهيد محرمانه بماند راست كليك كرده و گزينه ي Properties را انتخاب كنيد (يا كليد هاي Alt و دابل كليك را به طور همزمان فشار دهيد.) سپس روي كليد sharing كليد كرده و گزينه «Make this folder private »را تيك دار كنيد . و در آخر كليد Apply را بزنيد. اگر شما براي نام كاربري خود password نداشته باشيد، كادري ظاهر مي شود كه از شما سوال مي كند آيا مي خواهيد پسوردي بسازيد ؟ اگر مي خواهيد پوشه را محرمانه كنيد بايد حتما” اين كار را انجام دهيد بنابراين روي گزينه yes كليك كنيد . از اين پس براي ورود به دسك تاپ كامپيوتر و استفاده از آن بايد از پس وردتان استفاده كنيد.
پس از كليك گزينه yes بايد پس ورد خود را تايپ كنيد و سپس آنها را تصديق كنيد. سپس روي دكمه «create pass word » كليك كنيد و در آخر پنجره پس ورد را ببنديد.
در آخر كليد ok پنجره propertiest را بزنيد. اكنون هر كسيكه وارد سيستم شما شود
نمي تواند بدون اطلاع از پسورد شما به آن فايل دسترسي پيدا كنيد .



ادامه مطلب ...


 

لست کامل این خطاها به ترتیب عبارتند از :

 ۶۰۰. اگر سيستم در حال شماره گيري باشد و دوباره شماره گيري نماييد اين خطا نمايش داده مي شود .

یست کامل این خطاها به ترتیب عبارتند از :

 600. اگر سيستم در حال شماره گيري باشد و دوباره شماره گيري نماييد اين خطا نمايش داده مي شود .

601 . راه انداز Port بي اعتبار مي باشد .

602 . Port هم اكنون باز مي باشد براي بسته شدن آن بايد كامپيوتر را مجددا راه اندازي نمود.

603 . بافر شماره گيري بيش از حد كوچك است .

604 . اطلاعات نادرستي مشخص شده است .

605 . نمي تواند اطلاعات Port را تعيين كند .

606 . Port شناسايي نمي شود .

607 . ثبت وقايع مربوط به مودم بي اعتبار مي باشد .

608 . راه انداز مودم نصب نشده است .

609 . نوع راه انداز مودم شناسايي نشده است .

610 . بافر ندارد .

611 . اطلاعات مسير يابي غير قابل دسترس مي باشد .

612 . مسير درست را نمي تواند پيدا نمايد .



دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب: ديواره آتش ,Firewalls, :: 12:21 ::  نويسنده : Nima

Firewall در فرهنگ كامپيوتر يعني محافظت از شبكه هاي داخلي در مقابل شبكه هاي خطاكار . معمولا يك شبكه كامپيوتري با تمام دسترسي ها در طرف و در طرف ديگر شما شبكه توليدات شركت را داريد كه بايد در مقابل رفتارهاي مخرب محافظت شود. چند سوال مطرح مي شود كه آيا واقعا نياز به محافظت از يك شبكه داخلي داريم و سوال ديگر اينكه چگونه از طريق يFirewall در فرهنگ كامپيوتر يعني محافظت از شبكه هاي داخلي در مقابل شبكه هاي خطاكار .



ادامه مطلب ...


هنگامی که صحبت از درایو مجازی می شود، ذهن بسیاری از کاربران به سمت نرم افزارهای خاصی می رود که قابلیت ساخت یک درایو مجازی را دارند. اما در حقیقت نیازی به تهیه و نصب این چنین نرم افزارهایی نیست. کمی صبر و حوصله و بی تردید دقت، می تواند یاورشما در ایجاد این چنین درایوی در محیط ویندوز باشد. شاید نتوان قابلیت های ویژه ایی که سری نرم افزارهای فوق در ساخت درایو مجازی بکار می برند را ایجاد کرد، اما ساخت یک درایو مجازی آن هم بدون نرم افزار، خالی از جذابیت نخواهد بود.

ادامه آموزش در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


شاید برای همه ما پیش آمده باشد که بخواهیم یک فایل و یا پوشه ای را از دسترس همگان دور نگه داریم . اکثر کاربران فایل یا پوشه را به صورت مخفی ( Hidden ) در می آورند، اما با این کار خیلی راحت میشود فایل را از حالت مخفی خارج کرد.

برای دیدن آموزش کامل به ادامه مطلب برید



ادامه مطلب ...


ابتدا  وارد My Computer   شده و درايو مربوط به ويندوز XP را برگزينيد . از پوشه ويندوز خود به دنبال پوشه  Prefetch گشته و محتويات مربوط به آن را پاك نمائيد .

 

براي بالا بردن سرعت باز شدن پنجره ها , ابتدا گزينه Start و سپس Run را انتخاب نمائيد و فرمان Regedit  را تايپ كنيد . مسير ذيل را در پنجره ظاهر شده دنبال نمائيد :

HKEY_CURRENT_URER\Control Panel\Desktop

پارامتر MenuShow Delay را از نوع (REG_SZ)(String_Value) دوبار كليك كنيد و مقدار آن را 0 تعيين كنيد .

سپس به منوي Start  رفته و Run  را مجدد انتخاب نمائيد و در كادر مربوطه Msconfig را تايپ  و Ok كنيد. اينك در پنجره ظاهر شده  گزينه Services را برگزيده و تيك كنار موارد ذيل را برداريد :

Alerter
Fastuser switching Compatibility
TCP/IP Net Bios Helper
Remote Desktop Sharing
Session Manager
Themes
Universal Plug and Play Device host
Wireless Zero Configuration
 

سپس Ok نموده و در پيغام ظاهر شده Reset  را انتخاب كنيد .

بعد از اينكه رايانه شما مجدد راه اندازي شد از منوي Start در نوار ابزار به ترتيب منوهاي <

 All Programs\ Accessories\System Tools\Disk Defragmenter

را انتخاب كنيد و در پنجره ظاهر شده درايوهاي مورد نظر را انتخاب و ابتدا Analyze و بعد از اتمام , Defragment  را انتخاب كنيد . توجه داشته باشيد كه اين عمليات را براي تك تك درايوهاي مربوطه انجام دهيد . اين عمليات ممكن است مدت زيادي طول بكشد . پيشنهاد ميشود در مواقعي كه نيازي با كار با كامپيوتر نداريد اين مراحل را انجام دهيد .

حال كامپيوتر خود را Reset نموده و از سرعت لذت ببريد .



این اتفاق حتماً تابحال برای شما پیش آمده است... قصد دارید فایل و یا پوشه ای را حذف کنید ولی با خطاي زیر مواجه میشوید :

!! Cannot remove folder temp It is being used by another person or program


اگر شما مطمئن هستید که بر خلاف ادعای این پنجره فایل و یا پوشه مورد نظر شما در حال استفاده نیست میتوانید در اینگونه مواقع برای رهایی از این مشکل بجای راه اندازی مجدد سیستم از روش زیر استفاده کنید:

1- تمام برنامه های باز خود را ببندید
2- Command Prompt را باز کنید
3- Task Manager را با Right-Click کردن بر روی Taskbar و انتخاب گزینه Task Manager و يا فشردن ترکیب Ctrl-Shift-Esc باز کنید
4- به برگه Processes برويد، Explorer.exe را انتخاب کنید و دکمه End Process را بزنيد .

5- بدون اینکه Task Manager را ببندید به پنجره Command Prompt برويد
6- در خط فرمان فایل مورد نظرتان را با دستور Del حذف کنید
7- دوباره به Task Manager رجوع کنید در برگه Applications دکمه New Task را بزنيد و Explorer.exe را اجرا کنید .



دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:مقایسه گوشی GLX و دبه,مقایسه گوشی GLX, :: 12:6 ::  نويسنده : Nima



یکی از رو به رشد ترین زمینه های فناوری امروز تعامل میان انسان و ماشین است -- خواه ماشین مورد نظر یک کامپیوتر شخصی، یک گوشی موبایل، یک خودرو، یک تلویزیون، یک ماشین لباسشویی یا حتی یک وسیله مکانیکی باشد.

معمولاً از این تعامل تحت عنوان Human Machine Interaction (یا HMI) و Man-Machine Interaction (یا MMI) یاد می شود، اما با توجه به آنکه تعامل میان انسان و ماشین بیشترین نمود خود را در دنیای کامپیوترها داشته است در این حوزه اصطلاح Human-Computer Interaction یا HCI بیشتر به گوش می خورد.

 Nokia Kinetc



ادامه مطلب ...


هنوز مدت زیادی از پایان نمایشگاه CES 2013 که در آن کمپانی سونی از اسمارت فون های Xperia Z و Xperia ZL خود رونمایی نمود نمی گذرد و اینک این کمپانی اقدام به معرفی عضوی دیگر از خانواده Xperia خود -- یعنی تبلت Xperia Tablet Z -- نموده است. شاید دلیل معرفی نشدن این تبلت در نمایشگاه این بوده که سونی قصد نداشته آنرا به این زودی ها معرفی نماید، اما با منتشر شدن غیر رسمی عکس ها و مشخصات آن در رسانه ها، تصمیم به معرفی رسمی زودهنگام این تبلت گر

Sony Xperia Tablet Z

فته است



ادامه مطلب ...


مدیرعامل کمپانی تایوانی اچ تی سی در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال اذعان داشت که بازاریابی محصولات این کمپانی در سال 2012 مناسب نبوده و این در حالی بوده که رقبای قدرتمند این کمپانی هزینه های زیادی را صرف بازاریابی محصولات خود نموده اند.



ادامه مطلب ...


مشخصات گوشی هواوی

Huawei Ascend G600

لیست قیمت گوشی موبایل، فروش ویژه اینترنتی و خرید آنلاین گوشی هوشمند  هوآوی اسند جی 600 1 گیگابایت Huawei Ascend G600-1GB



ادامه مطلب ...


نخستین گوشی هوشمند کاملا شفاف
دانلود بازی No Gravity v1.8.3 + data اندروید نرم افزار Moon+ Reader Pro v1.9.2 نرم افزار جدید WiFi Meter v1.2 دانلود بازی جدید Big River Fishing 3D v 1.01 اندروید تصاویر لو رفته iPhone 6 با کیفیت ترین والپیپرهای HD اندروید (اندروید پلیس میشود) مشخصات گوشی جدید ایسوس PadFone Infinity معرفی پدفون اینفینیتی ایسوس - یک تیر و دو نشان معرفی برندگان جوایز سال 2013 - گلکسی اس 3، آَشا 305، نکسوس 7 و فیس بوک در میان برنده ها تاریخ رونمایی از نسل بعدی گلکسی اس سامسونگ رسماً تأیید شد: 14 مارس 2013 (بامداد 25 اسفند 1391) - به معرفی چهار گوشی جدید توسط نوکیا معرفی تبلت گلکسی نوت 8.0 سامسونگ معرفی هواوی اسند پی 2 با صفحه نمایش 4.7 اینچی عکس های جدید فاش شده از هاوایی Ascend P2 که اشاره به دوربین 13 مگا پیکسلی دارد فریمور لوبیای ژله ای 4.1.2 گوشی Xperia S به بیرون درز کرد . جدیدترین فرمور تست گلکسی اس 3 - I9300XXUFMB3 اندروید 4.2.1 نمرات بنچمارک HTC One ، که بسیار جالب توجه می باشد HTC One با قیمت 510 پوند در کشور انگلیس جزئیات بیشتر از Xperia SP LG Optimus F5 Lumia 920 و HTC 8X آیا نسخه نهایی اکسپریاZ مجهز به صفحه نمایش IPS خواهد بود؟! نگاهی به اکسپریاZ و مقایسه با گلکسیSlll سامسونگ Asus VivoTab RT TF600T ویندوز در خط استارت معرفی گوشی های گلکسی فیم و گلکسی یانگ سامسونگ همراه با نسخه دو سیم کارته این گوشی ها
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه های کامپیوتر و موبایل و آدرس mob-pc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان