نحوه پاک سازی سیستم از فایل های اضافه بعد از ارتقا از ویندوز 7 به ویندوز8
 

دو روش نصب برای ویندوز 8 وجود دارد.

روش اول: کامپیوتر خود را با DVD ویندوز 8 بوت کرده و آن را نصب کنید. و یا از داخل محیط ویندوز، با استفاده از گزینه Custom و سپس Clean Install ویندوز را به صورت مجزا نصب نمایید.

 

روش دوم: اگر ویندوز 7 داشته باشید، میتوانید با استفاده از گزینه Upgrade در هنگام نصب، ویندوز خود را از 7 به 8 ارتقا دهید بدون اینکه مشکلی برای برنامه های نصب شده ویندوز قبلی ایجاد شود.

 

در صورتی که ویندوز خود را به روش دوم یعنی Upgrade نصب کرده باشید، ویندوز قبلی شما به ویندوز 8 ارتقا پیدا می‌کند. اما بعد از پایان مراحل نصب، بخشی از فایل‌های اضافی ویندوز قبلی همچنان بر روی هارد دیسک باقی می‌ماند و حجم قابل توجهی را نیز اشغال می‌کند.

 

با استفاده از روش زیر میتوانید این فایل‌ های اضافی را حذف کنید:

- کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
- در پنجره‌ Run عبارت cleanmgr را وارد کرده و Enter بزنید.
- در پنجره‌ باز شده، درایوی که ویندوز 8 در آن نصب شده است را انتخاب نموده و OK کنید.
- در پنجره‌ بعدی بر روی دکمه‌ Clean Up System Files کلیک کنید.
- در مرحله‌ بعد گزینه‌ Previous Windows installation را انتخاب نموده و بر روی دکمه‌ OK کلیک کنید تا فایل‌ های اضافی به جا مانده از ویندوز قبلی پاک شوند.


 آموزش ویندوز 8

افزایش سرعت باز شدن منو ها در ویندوز 8

افزایش سرعت باز شدن منو ها در ویندوز 8

 

در این مقاله، به آموزش دو ترفند رجیستری در ویندوز 8 میپردازیم که میتواند سرعت باز شدن منو ها را افزایش دهد.

 

به این منظور باید ابتدا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.

 

برای ورود به ویرایشگر رجیستری در ویندوز 8 ، کلیدهای Win+Q را به طور همزمان فشار دهید تا صفحه جستجوی ویندوز باز شود. سپس عبارت regedit را در کادر Search وارد کرده و Enter را بزنید.

 

 

اگر پنجره سوال در مورد اجازه دسترسی به رجیستری باز شد، دکمه Yes را بزنید تا برنامه Registry Editor اجرا شود.


ترفند اول: کلید MenuShowDelay در رجیستری، مدت زمانی که با کلیک کردن ماوس طول می کشد تا منو ها برای شما نمایش بیابند را تعیین میکند. مقدار پیش فرض آن 400 است که با چند مرحله می توانید آن را به یک عدد کوچکتر تبدیل کنید تا منو ها برای شما سریع تر نمایش بیابند.

برای دسترسی به این کلید، در رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER > Control Panel > Desktop

 


سپس در سمت راست بر روی گزینه MenuShowDelay کلیک راست و Modify را انتخاب کنید. در پنجره کوچک نمایش داده شده در قسمت “Value Data”  یک مقدار زمانی را وارد کنید تا سرعت نمایش منو ها تغییر کند. عدد پیش فرض 400 میلی ثانیه است. میتوانید با تغییر این عدد، سرعت را کمتر یا بیشتر کنید (مثلا میتوانید آن را روی 200 تنظیم کنید تا سرعت دو برابر شود).

سپس بر روی OK کلیک کنید و در پایان سیستم خود را مجدد راه اندازی کنید تا نتیجه کار را ببینید. به عنوان مثال میتوانید سرعت باز شدن منوی کلیک راست را امتحان کنید.


ترفند دوم: کلید MouseHoverTime مدت زمان انتظار برای نمایش یک پنجره Popup است. پنجره Popup همان پنجره ای است که با نگه داشتن ماوس بر روی یک آیکون، به صورت خودکار باز شده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهد. شما  می توانید با تغییر مقدار ارزشی آن در رجیستری، زمان انتظار برای باز شدن آن را کمتر کنید.

برای دسترسی به این کلید، در رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER > Control Panel > Mouse

 


در سمت راست بر روی گزینه MouseHoverTime کلیک راست کرده و گزینه Modify را انتخاب کنید.در پنجره کوچک نمایش داده شده در قسمت “Value Data”  یک مقدار زمانی را وارد کنید تا مدت زمان انتظار برای نمایش پنجره های Popup تغییر کند. عدد پیش فرض 400 میلی ثانیه است. میتوانید با تغییر این عدد، زمان انتظار را کمتر یا بیشتر کنید (مثلا میتوانید آن را روی 200 تنظیم کنید تا زمان انتظار نصف شود).

 

 

سپس بر روی OK کلیک کنید و در پایان سیستم خود را مجدد راه اندازی کنید تا نتیجه کار را ببینید. به عنوان مثال میتوانید ماوس را روی آیکون Recycle Bin نگه دارید و زمان باز شدن Popop را تست کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نخستین گوشی هوشمند کاملا شفاف
دانلود بازی No Gravity v1.8.3 + data اندروید نرم افزار Moon+ Reader Pro v1.9.2 نرم افزار جدید WiFi Meter v1.2 دانلود بازی جدید Big River Fishing 3D v 1.01 اندروید تصاویر لو رفته iPhone 6 با کیفیت ترین والپیپرهای HD اندروید (اندروید پلیس میشود) مشخصات گوشی جدید ایسوس PadFone Infinity معرفی پدفون اینفینیتی ایسوس - یک تیر و دو نشان معرفی برندگان جوایز سال 2013 - گلکسی اس 3، آَشا 305، نکسوس 7 و فیس بوک در میان برنده ها تاریخ رونمایی از نسل بعدی گلکسی اس سامسونگ رسماً تأیید شد: 14 مارس 2013 (بامداد 25 اسفند 1391) - به معرفی چهار گوشی جدید توسط نوکیا معرفی تبلت گلکسی نوت 8.0 سامسونگ معرفی هواوی اسند پی 2 با صفحه نمایش 4.7 اینچی عکس های جدید فاش شده از هاوایی Ascend P2 که اشاره به دوربین 13 مگا پیکسلی دارد فریمور لوبیای ژله ای 4.1.2 گوشی Xperia S به بیرون درز کرد . جدیدترین فرمور تست گلکسی اس 3 - I9300XXUFMB3 اندروید 4.2.1 نمرات بنچمارک HTC One ، که بسیار جالب توجه می باشد HTC One با قیمت 510 پوند در کشور انگلیس جزئیات بیشتر از Xperia SP LG Optimus F5 Lumia 920 و HTC 8X آیا نسخه نهایی اکسپریاZ مجهز به صفحه نمایش IPS خواهد بود؟! نگاهی به اکسپریاZ و مقایسه با گلکسیSlll سامسونگ Asus VivoTab RT TF600T ویندوز در خط استارت معرفی گوشی های گلکسی فیم و گلکسی یانگ سامسونگ همراه با نسخه دو سیم کارته این گوشی ها
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه های کامپیوتر و موبایل و آدرس mob-pc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان